ROZHARTOWANE bijące TARCZE hamulcowe?
Zwiń
X
-
ROZHARTOWANE bijące TARCZE hamulcowe?
Witam,
mam pytanie:
czy jest możliwe rozhartowanie tarcz hamulcowych przednich?
od jakiegoś czasu zaobserwowałem bicie kierownicy przy hamowaniu.
(wcześniej występowało również przy przyspieszaniu w zakresie 120-140 ale ustąpiło po wymianie opon na nowe i ustawieniu zbieżności, dodam tylko, że auto jedzie jak po torach i od nowości nie pamiętam żeby tak prosto jechało)
ponadto podczas dynamicznej jazdy po krętych drogach, przy częstym hamowaniu, zauważyłem nadmierne przegrzewanie się hamulców czego następstwem był spadek wydajności hamowania....
wydaje mi się, choć na razie się upewniam w teorii , że drżenie występuje dopiero gdy hamulce są rozgrzane ( koncepcje badam dopiero 2 dzień).
Tarcze były wymieniane na nowe razem z klockami jakieś 30/40 tys km temu na oryginalne.
być może problem może leżeć gdzieś indziej : łożyska albo piasty?
proszę o sugestie / doświadczenia
-
-
Zamieszczone przez oizoa jak szalałeś po zakrętach to nie wpadłeś potem do kałuży??
Zamieszczone przez locaj85czy jest możliwe rozhartowanie tarcz hamulcowych przednich?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodawystarczą kapkę większe
chociaż kiedyś wydawało mi się że nie robiły się takie gumowe :diabelski_usmiech
a czy w wypadku pogięcia można takie tarcze reklamoać?
jakie są procedury?
gdzie i czym zmierzyć takie tarcze żeby ocenić czy są krzywe?
[ Dodano: Pon 26 Lip, 10 23:46 ]
jakie duże mogę założyć do 15 calowych felg i czy jest to możliwe bez mian innych ?Zamieszczone przez szkodawystarczą kapkę większe
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez locaj85a czy w wypadku pogięcia można takie tarcze reklamoać?
Zamieszczone przez locaj85czy jest to możliwe bez mian innych podzespołówsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zwykle reklamacje na zwichrowane tarcze są rozpatrywane odmownie, jako powstałe z winy użytkownika, który mógł:
- wjechać do kałuży, jak tarcze były rozgrzane
- po ostrym hamowaniu do zera trzymał wciśnięty pedał hamulca.
Na zwichrowane tarcze mogę poradzić dwa rozwiązania: wymiana lub jeżeli tarcze nie są mocno zużyte to przetoczenie. To ostanie warto zrobić na pojeździe, z uwagi na eliminację nierówności piast. Koszta w Wawie 100-150zł
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rogozNa zwichrowane tarcze mogę poradzić dwa rozwiązania: wymiana lub jeżeli tarcze nie są mocno zużyte to przetoczenie. To ostanie warto zrobić na pojeździe, z uwagi na eliminację nierówności piast. Koszta w Wawie 100-150złTato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez locaj85tzn? nie można tego zmierzyć?Zamieszczone przez rogozZwykle reklamacje na zwichrowane tarcze są rozpatrywane odmownie, jako powstałe z winy użytkownika, który mógł:
- wjechać do kałuży, jak tarcze były rozgrzane
- po ostrym hamowaniu do zera trzymał wciśnięty pedał hamulca.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez locaj85czy jest możliwe rozhartowanie tarcz hamulcowych przednich?
ale chodzi tu raczej o zwykla deformacje od przegrzania, bo przypuszczam ze tarcze masz zeliwne a tych sie nie hartuje.
sprawdz czy tloczek nie zacina sie w zacisku, a sam zacisk w prowadnicach....
no i to co Chlopaki napisali o wjezdzaniu w kaluze to tez wazna rzecz.kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez octikombilocaj85, nie wiem co AXR ma z tyłu, ale u mnie w AHF przyczyną bicia okazały się tylne tarcze.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
powiem brutalnie:
Gówno mnie obchodzi czy hamowałem w kałuży czy nie :evil:
hamulce maja działać w warunkach drogowych i być niezawodne, czyt. w deszczu też trzeba hamować !!!
wiec takie tłumaczenie kogokolwiek to czyste kretyństwo ( inaczej tego nazwać nie mogę)
idąc tym tropem nie powinniśmy jeździć w deszczu bo przypadkiem będzie trzeba ostro zahamować ....
a studząc emocje, to oczywiście o tym wiem, i nie przytrafiło mi się takie zdarzenie, ale jakbym musiał ostro zahamować w koleinach w deszczu, to nie zastanawiałbym się czy przypadkiem tarcz nie pognę
bicie odczuwam wyraźnie an kierownicy, widać wręcz jak lata przy hamowaniu ( najczęściej we wspomnianym przez mnie zakresie prędkości), stąd sugestia , ze tarcze przednie, z tyłu zmieniałem miesiąc wcześniej na nowe.
za to z ciekawostek: utwierdzam się w przekonaniu, że problem zaczyna się gdy hamulce są rozgrzane , pierwsze hamowania o poranku nie drżą..... i tutaj stawaim znak :?:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez locaj85powiem brutalnie:
Gówno mnie obchodzi czy hamowałem w kałuży czy nie :evil:
hamulce maja działać w warunkach drogowych i być niezawodne, czyt. w deszczu też trzeba hamować !!!saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
ja teraz niedawno zmieniłem tarcze na ATE + klocki ATE i musze powiedzieć, że jestem mile zaskoczonyna razie chyba 4kkm i chodzą jak nowe
po wymianie serwis, w którym robiłem mówił, że psiknął jakimś preparatem, który ma zapobiec szybkiemu przegrzaniu się tarcz i śmierdziało mi przez pierwsze 200km w kabinienie wiem co to było ale na razie jest genialnie
VW Jetta Highline + RNS 510 2011r. 1.4TSI CAXA 122KM
Komentarz
-
-
OK ale spodziewaj sie niebawem kolejnego bicia tarcz.Niestety , przy większych przebiegach występuje problem z piastami .Jedyną opcją jest wymiana jedniczesnie piast z łozyskami , tarczami i klockami lub jeżeli tarcze w miarę świeże , toczenie tarcz na aucie , na piastach.To metoda którą stosują serwisy.Nie wszystkich stać na wymianę wszystkiego na raz.
pozdrawiam
Komentarz
-
Komentarz